Onze strafste op maat gemaakte spelen
De Aanstokerij ontwikkelt jaarlijks meer dan tien spelen op maat voor allerlei verschillende organisaties en klanten. In dit steeds groeiende overzicht vindt je onze allerstrafste realisaties.

Spelen filteren

KOPLR, online spel voor mensen met een beperking om hun eigen netwerk te versterken
Personen met een verstandelijke beperking hebben vaak weinig vriendschapsrelaties en voelen zich dan eenzaam. In opdracht van Spond vzw en met steun van Cera ontwikkelden we 'KOPLR', een sociale experimenteerruimte waarin de speler ervaring met netwerken kan opdoen

'Meet the Parents' - speelse tool voor jeugdwerkbegeleiders
'Meet the parents' is een speel speels reflectie-instrument kunnen begeleiders in het jeugdwerk in team uitzoeken hoe ze een positieve relatie met ouders van leden kunnen uitbouwen. De Aanstokerij ontwikkelde het spel in opdracht van het Kenniscentrum Gezinswetenschappen, in samenwerking met verschillende Vlaamse jeugdwerkingen.

Chemiespel 'Elementary' vindt zijn weg in Vlaamse Scholen
David Lambrechts uit Kessel, leerkracht chemie aan het Technisch Instituut Don Bosco Hoboken, ontwikkelde met zijn leerlingen het spel 'Elementary', een spel dat leerlingen inwijdt in de geheimen van chemische elementen.
Dankzij de steun van Co-valent kon De Aanstokerij het spel verder materialiseren, en wordt het gespeeld in meer dan 50 Vlaamse scholen.

Weg uit dat (armoede)web
Armoede is als een web van oorzaken en gevolgen. Om jongeren bewust te maken van wat het betekent om in armoede te leven, en waar dat tot kan leiden, ontwikkelde De Aanstokerij het klasspel 'Weg uit dat web' in opdracht van Welzijnszorg vzw, waarin leerlingen kennismaken met de verschillende domeinen van het armoedeweb.

Lancering SDG-spel 'Missie 2030'
Eind 2015 lanceerden de Verenigde Naties 'Agenda 2030': doelstellingen om de Aarde richting duurzaamheid te duwen. Voor de Dienst Noord-Zuid van de provincie Vlaams-Brabant ontwikkelden we 'Missie 2030', een teamspel om spelers de visie van de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen te leren kennen.

BabbelArt laat jongeren babbelen over kunst en cultuur
Hoe babbel je met jongeren over kunst en cultuur? Welke artistieke activiteiten willen zij organiseren?
Om dit gesprek op een speelse, interactieve manier met jongeren te kunnen aangaan, kwam Lasso, het Brussels netwerk voor cultuurparticipatie en kunsteducatie, bij ons aankloppen.

Daar is Bibster!

Cyber-Scan helpt scholen in de strijd tegen cyberpesten
Samen tegen (cyber)pesten met ‘Cyber-Scan’, onze ontwikkeling in opdracht van Mediawijs (het Vlaamse kenniscentrum Mediawijsheid), in samenwerking met de Universiteit Antwerpen en met steun van de Departementen Media en Onderwijs. Deze toolkit helpt je het anticyberpestbeleid van je school vorm te geven.

'Iedereen Speelvogel!' officieel voorgesteld
Als er één ding is dat kinderen over heel de wereld gemeenschappelijk hebben, is het dat ze graag spelen. Het recht op spel staat centraal in 'Iedereen speelvogel', onze ontwikkeling voor Plan International België. In het spel leren kinderen solidair wereldburger te zijn, en op te komen voor hun recht op spel.

Vers van de pers! Dossier 116 000
'Dossier 116 000' is een detectivespel dat we ontwikkelden voor Child Focus. Kinderen onderzoeken tijdens het spel een mysterieuze verdwijning waarin onveilig internetgebruik een rol speelt. Zo leren ze op een veilige manier over moeilijke thema's als weglopen, seksuele uitbuiting en veilig internet.