Ga verder naar de inhoud

Inzichten & nieuws

We schrijven bijna even graag over spelen als dat we ze ontwikkelen en begeleiden. Hier vind je alle Aanstokerij-nieuwtjes, onze speltips, blogs van Aanstokers ...

Wat zoek je?

Wat zoek je?

Over wat?

Voor wie?

A total of 6 items found.
Mediawijsheid

Safehaven: tot de metaverse veilig is voor jongeren

16 februari 2024

De metaverse maakt steeds meer deel uit van de online leefwereld van kinderen en jongeren. Helaas schuilen er ook online risico’s in deze digitale werelden. Daarom werkte De Aanstokerij mee aan het Roblox-spel SAFEHAVEN van Plan International. Dit spel sensibiliseert jongeren over hun gendergelijkheid en grensoverschrijdend gedrag.

Mediawijsheid

'Max 24/7' is de max

6 oktober 2022

In 2021 lanceerde Child Focus het nieuwe project 'Max', om kinderen en jongeren aan te sporen een vertrouwenspersoon te zoeken.

Het samenwerkingsspel 'Max 24/7' is een ludieke en interactieve les om spelers te leren dat ze nooit alleen met hun problemen moeten blijven zitten, en dat er altijd hulp in de buurt is.

Mediawijsheid

Word Spelmaker!

7 februari 2022
We zitten dagelijks op sociale media, lezen nieuwssites, en worden overspoeld door filmpjes met informatie. Maar waar komt die informatie…
Mediawijsheid

Veilig internet op het spel

26 januari 2021

In het samenwerkingsspel '#FlashTag', ontwikkeld voor Child Focus, kan je met je leerlingen (5de en 6de leerjaar & 1ste graad secundair onderwijs) in dialoog gaan over veilig en verantwoord internetten.

Mediawijsheid

Cyber-Scan helpt scholen in de strijd tegen cyberpesten

7 maart 2017

Samen tegen (cyber)pesten met ‘Cyber-Scan’, onze ontwikkeling in opdracht van Mediawijs (het Vlaamse kenniscentrum Mediawijsheid), in samenwerking met de Universiteit Antwerpen en met steun van de Departementen Media en Onderwijs. Deze toolkit helpt je het anticyberpestbeleid van je school vorm te geven.

Mediawijsheid

Vers van de pers! Dossier 116 000

6 september 2016

'Dossier 116 000' is een detectivespel dat we ontwikkelden voor Child Focus. Kinderen onderzoeken tijdens het spel een mysterieuze verdwijning waarin onveilig internetgebruik een rol speelt. Zo leren ze op een veilige manier over moeilijke thema's als weglopen, seksuele uitbuiting en veilig internet.